Wireless Leiden wint Vosko Trofee

De Stichting Wireless Leiden heeft gisteren de prestigieuze Vosko Trofee 2003 gewonnen.
De jury was zeer onder de indruk van het project waarin in korte tijd met vrijwilligers een volledig draadloos computernetwerk is opgezet voor inwoners, bedrijven en organisaties in Leiden. De Vosko Trofee wordt jaarlijks uitgereikt aan innovatieve netwerk-pioniers, die internationaal de aandacht trekken, maar hier in ons land bij het grote publiek soms totaal onbekend zijn.
De spannende finale waarin de acht genomineerden hun presentatie hielden, vond plaats tijdens de vakbeurs 'ICT & Networking Event' in de RAI in Amsterdam. In zijn dankwoord richtte Jasper Koolhaas, voorzitter van de Stichting Wireless Leiden, zich tot alle vrijwilligers, sponsors, families van de vrijwilligers en de organisaties die meehelpen. "We gaan de prijs gebruiken om het netwerk verder uit te bouwen en waarschijnlijk ook voor een 'wireless community dag', die wij dit najaar willen organiseren", zei Koolhaas.

Over de Vosko Trofee:

Vosko Networking B.V., leverancier van datacommunicatie netwerken, heeft de wisseltrofee plus de jaarlijkse geldbedragen ter beschikking gesteld. Deze bedragen variëren van EUR 2000,00 voor de winnaars per categorie en EUR 5000,00 met de Vosko Trofee voor de uiteindelijke winnaar. Hun motief is affiniteit met succesvol knokken in de netwerkindustrie, zoals zij zelf uit ervaring weten.
De groei en nieuwe werkgelegenheid komt opborrelen uit kleinschalige, maar op ICT-gebied zeer mondige, pioniersgroepjes. Die netwerk-pioniers hebben bloed, zweet en tranen vergoten, maar nu veroorzaken hun inspanningen miljarden bit-bewegingen per dag over de digitale wegen. Bit-transport wordt behalve het al bestaande goederen-transport een maat voor succes. Onze netwerk-strijders gaan ons daarin voor, hebben echte kennis van zaken en zijn dus 'Neerlands hoop in bange dagen'!