Gratis draadloos internetten bij Leidse Sociëteit de Burcht

15 maart 2005
De vrijwilligers van Wireless Leiden hebben er voor gezorgd dat er nu ook in Sociëteit de Burcht in Leiden verbinding gemaakt kan worden met het draadloze Leidse netwerk en met Internet. Zowel in het café als in de tuinzaal kan nu elke bezoeker die een laptop met draadloos kaartje heeft, gratis browsen. Daarvoor zijn binnen twee toegangspunten geplaatst en buiten een verbindingsantenne, hoog op de schoorsteen.

“We mogen gebruikmaken van de tuinzaal voor onze maandelijkse, open bijeenkomsten en willen graag wat terugdoen. Het mes snijdt van twee kanten: we hebben nu ook zelf verbinding tijdens onze bijeenkomsten' zegt Ger Koper, een van de vrijwilligers van Wireless Leiden, die de antenne op de schoorsteen installeerden. Dat konden zij veilig doen dankzij het Leidse verhuurbedrijf HWS , dat een hoogwerker beschikbaar stelde voor dit goede doel. Na sandwich-speciaalzaak Lebkov is Sociëteit de Burcht de tweede horeca-gelegenheid in Leiden met gratis draadloos Internet.

Meer over Sociëteit de Burcht website: Midden in het centrum van Leiden ligt de middeleeuwse fortificatie, die bekend staat als De Burcht. Aan de voet van de Burchtheuvel is Sociëteit 'De Burcht' gevestigd, een van de drukst bezochte café's van Leiden en ontmoetingsplaats voor een divers cultureel-geïnteresseerd publiek. De Tuinzaal wordt onder meer gebruikt voor vergaderingen, kleine congressen en tal van culturele activiteiten.

Meer over Stichting Wireless Leiden (http://www.wirelessleiden.nl): De Stichting Wireless Leiden bouwt een goedkoop, snel, draadloos netwerk voor Leiden en omgeving op coöperatieve basis. Het is een zelfstandig netwerk dat technisch naadloos aansluit op Internet. Wireless Leiden heeft geen winstoogmerk en richt zich op de infrastructuur en niet op de diensten.