donderdag, 15 december 2011

Webcam en Internet van Wireless Leiden tijdens Serious Request

Wireless Leiden zorgt voor webcam-beelden en voor open wifi-internet tijdens het Serious Request evenement in Leiden. In samenwerking met SLS Wonen en Webster University is speciaal voor deze gelegenheid de nodige apparatuur geinstalleerd bij de Beestenmarkt. Er zijn enkele tientallen wifi-hotspots rond de Beestenmarkt, maar die zijn niet vrij te gebruiken. Ze zorgen wel voor erg veel ruis zodat internet hier niet altijd snel zal zijn en de snelheid afhankelijk is van waar je je precies bevindt.

De beelden van de webcam zijn te zien op Internet op de website van Wireless Leiden: http://www.wirelessleiden.nl/nieuws/2011/12/webcam-bij-serious-request.

Dit project is mede mogelijk gemaakt dankzij AnyWi Technologies BV. AnyWi stelt de webcam en de video-server beschikbaar.

-------------------------------------------------------------- Noten voor redactie:
Over de Stichting Wireless Leiden, www.wirelessleiden.nl

De Stichting Wireless Leiden stelt zich ten doel een goedkoop, snel, draadloos netwerk voor Leiden en omgeving te faciliteren, op coöperatieve basis. Het is een zelfstandig netwerk dat technisch naadloos aansluit op Internet, maar ook zeer geschikt is voor lokale communicatie binnen de regio Leiden. Wireless Leiden heeft geen winstoogmerk, draait volledig op onbezoldigde vrijwilligers en richt zich op de totstandkoming van een open infrastructuur.

AnyWi Technologies B.V.: www.anywi.com

Nadere informatie: